Pri liečbe latentnej tetánie sa obvykle dopúšťame rôznych omylov:

1. Podávajú sa psychofarmaka namiesto horčíka

2. Liečba horčíkom je krátkodobá (buď stačí občas nejaká injekcia do svalov alebo do žily alebo infúzie, alebo sa horčík podáva 1-2 mesiace a potom sa vynechá). V skutočnosti je dlhodobé podávanie horčíka zásadné.

3. Liečba horčíkom je poddávkovaná - nepodáva sa dostatočné množstvo horečnatých iónov. Správna dávka pre dospelého človeka je 350-500mg horečnatých iónov (to napríklad zodpovedá 6-8 tabletám s obsahom 0,5g laktátu horečnatého - magnézium lacticum)

4. Horčík sa podáva v nesprávnu dennú dobu. Vstrebáva sa totiž ráno a dopoludnia, tzn. že dávkovanie 3x2 nemôže fungovať – poludňajšia a večerná dávka sa nevstrebe. Horčík a vápnik by sa mali podávať buď ráno do 8.00, alebo večer pred spaním - po 21.00)

5. Horčík sa podáva vo forme anorganickej soli, pričom kovové prvky sa vstrebávajú vo forme organických solí - napr. Laktát, citrát, glukonát ...

6. Niektoré osoby potrebujú súčasné podanie vápnika s horčíkom, a napriek tomu je týmto ľuďom podávaný samostatný horčík, pretože nie je k dispozícii metóda, ako tieto osoby spoznať

7. Príliš sa sústredíme na podávanie horčíka a neriešime ďalšie potreby - naučiť pacienta vyrovnávať sa so stresom, naučiť ho správne sa stravovať a doplniť aj ďalšie chýbajúce prvky či vitamíny.


3 kroky ku zdraviu - ako sa zbaviť latentnej tetánie:

1. Krok - správna suplementácia
a) Horčík - je potrebné brať dlhodobo, najlepšie v jednej dennej dávke večer pred spaním alebo ráno do 8.00. Dávku možno aj rozdeliť na polovice - jednu brať ráno do 8.00 a druhú večer pred spaním. Potrebná denná dávka je najmenej 350-500mg (podľa hmotnosti). Horčík je tiež potrebné brať v správnej forme, tzn. organické soli (citrát, laktát, glukonát ...) - na balení by vždy malo byť uvedené zloženie a podľa neho si suplement môžeme vybrať. V poslednej dobe sa objavujú na trhu malé vrecúška s práškom obsahujúcim horčík, ktorý sa vysype pod jazyk, nechá rozpustiť a vstrebať už v dutine ústnej. Takto podávaný horčík (zvyčajne vo forme citrátu) je vstrebateľný kedykoľvek - behom celých 24 hodín. Dá sa použiť aj ako 1.pomoc namiesto podania injekčnou formou.

b) Niektoré osoby potrebujú brať súčasne s horčíkom aj vápnik, najlepšie v jednej tablete, v ktorej bude pomer vápnika k horčíku 3: 2 až 3: 1. V tomto pomere podporuje vápnik vstrebávanie horčíka a opačne. V iných pomeroch blokuje vápnik vstrebávanie horčíka (a alebo naopak). To, či potrebujete samotný horčík alebo kombináciu vápnika s horčíkom, sa dá zistiť uskutočnením analýzy prvkov vo vlasoch

c) Ďalšie prvky, vitamíny, antioxidanty a ďalšie suplementy - z analýzy prvkov vo vlasoch tiež zistíme, aké ďalšie doplnky stravy potrebujeme brať a v akej dávke. Na suplementáciu používame zásadne prírodné doplnky stravy, ktoré sú väčšinou vyrobené formou koncentrátov z rastlín. Náš organizmus ich  lepšie vstrebáva, môžeme použiť nižšie dávky a takéto suplementy nemajú vedľajšie účinky, veľmi dobre sa znášajú.

2. Krok - úprava spôsobu stravovania
Každý človek je iný nielen svojím výzorom, ale aj po biochemickej stránke. A každý sa z nás sa potrebuje trochu inak stravovať. Analýza prvkov vo vlasoch nám pomôže určiť, aký máme metabolický typ - či rýchly, pomalý alebo zmiešaný.
Metabolický typ nám hovorí, ako rýchlo sa v našich bunkách tvorí energia. To, či máme rýchly alebo pomalý metabolický typ, nie je ani dobre, ani zle. Len sa k sebe musíme správať v súlade s metabolickým typom. A každý metabolický typ sa potrebuje trochu inak stravovať. Rovnako ako nemôžeme kŕmiť vznetový-dieselový motor benzínom.
Potrebujeme teda zistiť, aký máme metabolický typ, a tomu musíme prispôsobiť spôsob stravovania aj suplementáciu (pomalý metabolický typ potrebuje v prvých mesiacoch samostatný horčík, rýchly metabolický typ kombináciu vápnika s horčíkom).

3. Krok - naučiť sa vysporiadať so stresom

Akýkoľvek stresový činiteľ v našom organizme vyvoláva hormonálnu reakciu, ktorá má za úlohu pripraviť nás k akcii - bojovať alebo utekať.  Pôsobenie stresu sa môže viditeľne prejaviť na našom tele prekvapivými prejavmi: nevoľnosť, nechutenstvo a bolesti brucha, vypadávanie vlasov, trhanie viečok, ekzém a akné, bolesti v chrbte. Pôsobením stresu dochádza k väčšej spotrebe horčíka a tým k zvýšeniu jeho nedostatku v bunkách.
Ak sa nenaučíme rozkladať stresové hormóny, pôsobia dlhodobo na náš organizmus a vyvolávajú zmeny, ktoré vedú k tzv. Civilizačným chorobám (hypertenzia, cukrovka, ateroskleróza ...) alebo ku chronickým zápalom (štítna žľaza, tráviace ústrojenstvo, pohybový aparát ...) alebo k syndrómu chronickej únavy.
Vzhľadom k tomu, že v dnešnej dobe sa nikto z nás nemôže úplne vyhnúť stresovým situáciám, potrebujeme sa naučiť rozkladať stresové hormóny. To sa deje v procese, ktorému sa hovorí relaxácia.


Pri relaxácii by sme mali pravidelne používať obe jej formy - aktívne (fyzickú) aj pasívne (pokojovú).
1. Nájdite si fyzickú aktivitu, ktorá vás baví a ktoré sa budete venovať aspoň dvakrát týždenne po dobu 45-60 minút. Nemusíte ísť do telocvične. Ak ste nikdy nešportovali, obujte si pohodlné topánky a choďte sa na hodinu prejsť rýchlejším tempom.

2. Ku kľudovej relaxácii môžete využívať meditáciu, jogu, autogénny tréning, Silvovu metódu, či iné spôsoby využívania alfa-hladiny, relaxačnú hudbu, dychové techniky, sauna, masáže. Mnohé z týchto metód je potrebné sa naučiť pod vedením skúseného trénera či učiteľa.
Zaujímavou metódou k odhaleniu dlhodobého pôsobenia stresu na organizmus a zhodnotenie, ako sa organizmus so stresom vyrovnáva, je analýza prvkov vo vlasoch. Stresové hormóny spôsobujú kaskádu biochemických zmien a analýza minerálneho hospodárstva nám dovoľuje zhodnotiť situáciu a tiež predvídať vývoj a ovplyvňovať procesy prirodzeným a veľmi jednoduchým spôsobom - každodenné stravou, relaxáciou a suplementáciou (doplnkami stravy). Na základe metabolického typu nám pomôže analýza prvkov vo vlasoch určiť, ako intenzívnu fyzickú aktivitu potrebujeme k správnej relaxácii.


Ako sa zbaviť latentnej tetánie?

Potrebujete urobiť všetky 3 kroky.
Aby ste ich mohli podniknúť, potrebujete si nechať vykonať analýzu prvkov vo vlasoch, výsledky skonzultovať s riadne preškoleným odborníkom, ktorý vám odporučí správnu suplementáciu, vysvetlí vám spôsob stravovania podľa vášho metabolického typu a pomôže vám zvoliť správny spôsob relaxácie.
Viac o analýze prvkov vo vlasoch nájdete na https://www.analyzavlasov.eu


Aké najčastejšie chyby robia klienti s vykonanou analýzou prvkov vo vlasoch?

1. Sústredia sa len na jeden krok (väčšinou na suplementáciu) a vynechajú ostatné dva (zmena spôsobu stravovania a relaxácie).
2. Obmedzia suplementáciu iba na horčík a neuvedomia si, že cieľom komplexnej suplementácie je upraviť rovnováhu vo vnútri buniek, a tým pomôcť organizmu, aby sa lepšie vyrovnal s akoukoľvek poruchou a ochorením.
3. Nepoužívajú prírodné doplnky stravy a berú namiesto nich doplnky syntetické, ktoré sa horšie vstrebávajú a mnohokrát majú nežiaduce vedľajšie účinky.
4. Nedodržujú odporúčanú dobu k užívaniu doplnkov stravy a tie sa potom zle vstrebávajú (alebo sa nevstrebú vôbec) - napríklad horčík užívajú na poludnie či k večeri.
5. Nevyužívajú relaxáciu a tým umožňujú vyššiu spotrebu horčíka v dôsledku pôsobenia stresových hormónov.